1401/02/08-19:37
در مراسم اکران فیلم مستند 'شهر زنده' در منطقه ۱۹ عنوان شد؛

توسعه پایدار شهری با تأکید بر اجرای پروژه های محیط زیستی

توسعه پایدار شهری با تأکید بر اجرای  پروژه های محیط زیستی

مراسم اکران مستند 'شهر زنده' به مناسبت هفته جهانی زمین پاک با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، شهردار منطقه ۱۹ و جمعی از فعالین محیط زیستی شهر تهران در پردیس سینمایی کیان برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن گرامیداشت هفته زمين پاک و تشکر از مدیریت شهری منطقه ۱۹ جهت اکران مستند تنوع زيستی شهر تهران به نام "شهر زنده" افزود: این فیلم به سفارش اداره كل محيط زيست و توسعه پايدار شهرداری تهران ثبت و ضبط شده و برای ویرایش نهایی این فیلم اولین بار به صورت رايگان در منطقه ۱۹ اکران می شود.

او ادامه داد: در تدوين اين مستند با ثبت و به تصويركشيدن گوشه‌ای از تنوع زيستی تهران، تلاش شده ضمن جلب مشاركت شهروندان در توجه به محيط‌زيست پيرامونشان و درک اهميت حفاظت و حراست از آن، گامی در راستای افزايش آگاهی‌های محيط‌زيستی مردم، معرفی تنوع زيستی و زيست‌بوم تهران و لزوم احترام به حيات و زيستگاه همه گونه‌ها، برداشته شود.

مهدی هدایت شهردار منطقه ضمن قدردانی از مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی جهت حضور در این مراسم گفت: اجرای پروژه های محیطی زیستی در شهر تهران به عنوان یکی از موثرترین روش های مدیریتی در کاهش اثرات محیط زیستی و ابزاری در راه رسیدن به توسعه پایدار شهری به شمار می رود.

به گفته این مسئول راه اندازی اولین اتوکارواش پسماند منطقه ۱۹ با استفاده از فناوری نانوبخار، به روز رسانی تجهیزات و راه اندازی پروژه "تصفیه خانه فاضلاب میدان میوه و تره بار مرکزی"، احداث یک مورد نیروگاه خورشیدی ۱۵کیووات ساعتی، ساماندهی ضایعات فروشان خیابان خلازیل و احداث روزبازار، پایش مستمر فضای سبز به منظورکاهش استفاده از سموم شیمیایی و افزایش مبارزه بیولوژیکی، کاهش استفاده از سموم شیمیایی در مبارزه با جانوران مضر شهری و استفاده از تفنگ بادی جهت کنترل جانوران مضر شهری و راه اندازی اولین سایت بازیافت لاستیک های فرسوده از جمله اقدامات محیط زیستی در این منطقه هستند.

در حاشیه این مراسم مسابقه ای با حضور شرکت کنندگان با موضوع محتوای فیلم برگزار و به پنج نفر از برگزیدگان جوایزی از سوی سمیه رفیعی نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست اهدا شد.

براساس این گزارش به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای و کاهش استفاده از پلاستیک، کیسه های پارچه ای به همراه کتب محیط زیستی در بین شرکت کنندگان توزیع شد.ضمن اینکه فعالان محیط زیستی، اعضا و دبیران کانون های محیط زیست، مدیران محیط زیست مناطق ۲۲ گانه، مدیران اداره کل محیط زیست و مدیران منطقه در این مراسم حضور داشتند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط