1401/04/11-12:56
يک اتفاق بزرگ برای خط ۴ مترو تهران

بزرگترين پايانه زيرزمينی قطارهای شهری در كشور وارد مدار بهره برداری می شود

بزرگترين پايانه زيرزمينی قطارهای شهری در كشور وارد مدار بهره برداری می شود

با اتمام عمليات اجرايی پروژه ساخت پايانه زيرزمينی اكباتان، اين زيرساخت عمرانی ظرف روزهای آينده وارد مدار بهره برداری خواهد شد؛ اتفاقی بزرگ و مهم برای خط ۴ مترو تهران كه نه تنها خدمات تعمير و نگهداری از واگن های فعال در اين خط را تسهيل می سازد بلكه امكان كاهش سرفاصله حركتی قطارها را نيز ميسر می سازد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس مسعود درستی مديرعامل شركت مترو تهران در اين رابطه گفت: خط ۴ مترو پيش از اين صرفاً از خدمات فاز نخست پايانه شهيد كلاهدوز بهره مند بود اما با افتتاح پايانه اكباتان كه بزرگترين پايانه زيرزمينی قطارهای شهری در كشور به حساب می آيد، روند سرويس دهی به قطارهای اين خط و همچنين مسافرگيری واگن ها شكل متفاوتی به خود خواهد گرفت.

عمليات اجرايی پروژه احداث پايانه اكباتان كه در ۲ طبقه و با ۷۰هزار مترمربع زيربنا طراحی شده است،از سال ۱۳۸۷ شروع و امروز شاهد بهره برداری از فاز نخست آن هستيم.

مهندس درستی در ادامه با اشاره به بخشی از ويژگی های  شاخص پايانه اكباتان گفت: به لحاظ ملاحظات منظر شهری و مداخلات بافت محلی منطقه، احداث پايانه اكباتان به صورت زيرزمينی صورت گرفت تا ضمن رعايت ضوابط ايمنی، كمترين مزاحمت براي ساكنان اين محدوده از شهر ايجاد شود.

اين پايانه با كاربری های اداری و خدمات فنی مهندسی، ظرفيت پذيرش ۲۱ رام را دارا بوده و ۹خط ريلی آن دارای جايگاه تعميرات دوره ای و سرويس قطارها است. اجرای بارانداز، جرثقيل دروازه ای و سيستم هوای فشرده از ديگر خصوصيات پايانه اكباتان به شمار می آيد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط