1401/05/03-13:46

توسعه پایدار شهر بر بستر توسعه اجتماعی به‌وجود می آید/ ضرورت راه اندازی بازارچه‌ خود‌اشتغالی برای بانوان در بوستان قائم

توسعه پایدار شهر بر بستر توسعه اجتماعی به‌وجود می آید/ ضرورت راه اندازی بازارچه‌ خود‌اشتغالی برای بانوان در بوستان قائم

فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس و سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران به همراهی شهردار منطقه ۱۸ در روز شنبه ۱ مرداد ماه سال جاری با بانوان فعال و کارآفرین منطقه ۱۸ دیدار کردند.

به گزارش شهردارآنلاین، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به همراه سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران و محمدجواد خسروی شهردار منطقه هجده با بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی منطقه هجده دیدار کرند.

در این دیدار فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی گفت: با تشکیل جلسات همفکری و هم افزایی با بانوان فعال و کارآفرین مناطق شهر تهران به بررسی مشکلات محلات میپردازیم و بعد از عنوان شدن معضلات و مشکلات باید  آنها را حل کنیم. با تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان نخبه و فعال منطقه هجده و با برگزاری جلسات و هم اندیشی بهترمی توانیم مشکلات را حل کنیم تا به تعامل و تفاهم برسیم، زیرا وظیفه مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی پیگیری و نظارت بر امور اجتماعی و شهری است.

ضرورت راه اندازی بازارچه‌ خود‌اشتغالی برای بانوان در بوستان قائم

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نیز در ادامه تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که ما در این دوره مدیریت شهری پیگیری می‌کنیم حمایت از بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین است که این مهم با مشارکت اجتماعی بانوان و با همفکری خود ایشان محقق خواهد شد.

وی پس از استماع دغدغه‌ها، مشکلات و چالش‌ها و خواسته‌های بانوان فعال گفت: یکی‌از مهمترین مسائل برای احصاء مشکلات بانوان تعاملات دوسویه میان آنان و مسئولان است که در نشست‌های اندیشه‌ورز این فضا مهیا شده است.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر تهران همچنین از شهردار منطقه خواست به منظور تسهیل در روند رسیدگی به مشکلات که در سطوح مختلف مطرح شد، از ظرفیت بانوان فعال منطقه بهره گیرد و هئیت‌های اندیشه‌ورزی برای تعامل دوسویه تشکیل دهد.

نجفی با بیان اینکه منطقه ۱۸ ظرفیت‌های گسترده‌ای برای رسیدگی به مشکلات بانوان کارآفرین دارد ادامه داد: موضوع عرضه و فروش محصولات بانوان فعال و کارآفرین یکی از مهمترین مسائلی است که اگر از ظرفیت بوستان بزرگ قائم برای راه‌اندازی بازارچه استفاده شود تا حدود زیادی از مشکلات بانوان کارآفرین منطقه احصاء خواهد شد.

توسعه پایدار شهر بر بستر توسعه اجتماعی به‌وجود می آید

محمد جواد خسروی در این دیدار گفت: منطقه ۱۸ دارای ظرفیت های بالقوه و بسیار خوبی جهت ایجاد و تقویت فرآیند هم افزایی و مشارکت های اجتماعی می باشد و ما باید به کمک یکدیگر این ظرفیت ها از جمله ورزشگاهها، سراهای محلات و دیگر اماکن اجتماعی را احیا کنیم.

خسروی در ادامه تاکید کرد: باید ظرفیتها را شناسایی کنیم و توسعه پایدار بر بستر توسعه اجتماعی بوجود بیاوریم، منطقه ۱۸ با پتانسیل های زیرساختی بسیار خوب این منطقه قطعا با حمایت های دستگاه های متولی شاهد پیشرفت دو چندان در این منطقه خواهیم بود.

شهردار منطقه ۱۸ گفت: احیا کردن ظرفیت ها و فعال شدن این ظرفیت ها کار شهرداری منطقه ۱۸ است که باید به بهترین نحو برای شهروندان جنوب غرب تهران فعال شود.

شایان ذکر است در این جلسه گسترده شدن حوزه خدمات سلامت در مساجد، حمایت های مالی برای کارآفرین ها، بازگشایی و احداث بازار های محلی و تشکیل بازارچه های ثابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط