1402/02/13-00:30
نشستی به مناسبت گرامیداشت روز و مقام شامخ معلم؛

استارتاپ های دانشجویی، به همراهی مدیریت شهری منطقه ۵ می آیند

استارتاپ های دانشجویی، به همراهی مدیریت شهری منطقه ۵ می آیند

صبح امروز احسان شریفی، شهردار منطقه به همراه معاونین و شهرداران نواحی به دیدار مدیران و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات رفته و ضمن تبریک این روز، مقام علمی ایشان را گرامی داشتند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، شهردار منطقه۵، با اشاره به وجود فضای آرام در محیط دانشگاهی ابراز کرد: همه ما در مجموعه شهری در تلاش هستیم که عواملی که باعث رنجش خاطر شهروندان است را کاهش دهیم و همچنین به دنبال این هستیم که با ارائه خدماتی مانند روان سازی ترافیک، آرام بخشی و افزایش تاب آوری فضاهای عمومی و شهری، نگهداشت و توسعه فضای سبز و... موجبات تمدد خاطر شهروندان را فراهم کنیم.

شریفی به حمایت از فعالیت های نوآورانه و شرکت های دانش بنیان و ظرفیت سرای محلات در این راستا اشاره کرد که می توانند طی تعامل با دانشگاه، منجربه ایجاد فرصت های بی نظیر برای جریان سازی در حوزه شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های دانشجویی شود.

در ادامه جمشید صباغ زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از حضور مدیران شهری منطقه در این مرکز تشکر و ابراز خوشنودی کرده و گفت: دانشگاه علوم تحقیقات، پیشانی منطقه است و وجود فعالیت های مشترک بین این مرکز و حوزه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه بسیار مغتنم و ارزشمند می باشد.

در ادامه این نشست، تعدادی از معاونین دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود در راستای همکاری مشترک با موضوعات ارتباط میان صنعت و دانشگاه پرداختند.

معاون فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان تعاملات علمی میان دانشگاه و شهرداری گفت: برگزاری مشترک برنامه مسابقات جهانی ربوکاپ، اجرای رویدادهای آموزش شهروندی، حمایت از فعالیت ها و استارتاپ های دانشجویی در زمینه مدیریت شهری و همچنین حضور در هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی(GIS)، برخی از درخواست های دانشگاه از مدیریت شهری منطقه۵ است.

لازم به ذکر است دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع و مستقل علوم و تحقیقات تهران، هم اکنون دارای  ۱۲ دانشکده و ۲۷ مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی و ۹۶ گروه تخصصی میزبان دانشجویان و محققان در غالب رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا است. در حال حاضر حدود ۵۰ هزار دانشجو در ۶۳۴ رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی این واحد مشغول به تحصیل هستند.

در واحد علوم و تحقیقات با بیش از ۱۰۰۰ عضو هیأت علمی تمام‌وقت و چندین استاد مدعو که از اساتید فرهیخته و چهره‌های ماندگار عرصه علم و دانش کشور محسوب می‌شوند بسیاری از رشته‌های مطرح در سطح بین‌المللی با گرایش‌های مختلف تدریس می‌شود. انتشار ۳۷۸ عنوان کتاب به همت اعضای هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات طی ۱۷ سال اخیر بخشی از دستاوردهای این واحد با اتکا به ظرفیت تخصصی خود بوده که ۲۰۳ عنوان از این کتاب‌ها تألیفی و ۱۷۵ عنوان نیز ترجمه است.‌

تمام مراحل آموزشی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی مطابق با آخرین مصوبات و شاخصه‌های آموزشی شورای عالی برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تاکنون ثمرات بسیاری را برای کشور به همراه آورده است و به عنوان نمونه می‌توان به ثبت بیش از ۳۰۰ اختراع داخلی و بین‌المللی توسط محققان این واحد و همچنین فارغ‌التحصیلی بالغ بر ۷۰ هزار دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طی ۲۰ سال گذشته اشاره کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط