1401/05/25-11:04

بازنگری در فرآيند طراحی و ساخت خطوط جديد شبكه مترو تهران

بازنگری در فرآيند طراحی و ساخت خطوط جديد شبكه مترو تهران

مديرعامل شركت مترو تهران بر لزوم بازنگری در فرآيند طراحی و ساخت خطوط جديد شبكه مترو تهران تاكيد كرد و از مشاوران و دست اندركاران طراحی و ساخت مسير و ايستگاه های خطوط جديد خواست تا با ارائه ايده های نو و فناوری های جديد، روش های مرسوم فعلی را بهينه سازی كنند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس مسعود درستی در نشست اخير از سلسله سمينارهای علمی – كاربردی شركت مترو تهران، با تقدير از پيشرفت های حاصل شده طی ۴ دهه اخير در صنعت ساخت شبكه مترو پايتخت و شيب رشد آن نسبت به صنايع ديگر گفت: از نظر مسائل اقتصادی و فنی، امروز جايگاه صنعت ساخت مترو در ايران قابل قبول به نظر می رسد اما واقعيت آن است كه بايد از اين پس متفاوت تر از آنچه در گذشته مرسوم بوده، گام برداشت و روش های نوينی را چه از نظر ايجاد و تامين منابع مالی برای توسعه شبكه مترو و چه از حيث فناوری های ساخت و كاهش هزينه های مرتبط با آن در پيش گرفت.

مديرعامل شركت مترو تهران در ادامه افزود: به نظر می رسد در شرايط حال حاضر، بايد به مشاوران طراحی خطوط جديد شبكه مترو اين اجازه را داد تا با ارائه ايده هايی نو و پيشنهادهای جديد، نسبت به بهينه سازی روش های مرسوم فعلی اقدام نمايند؛ اين امر می تواند هم در حوزه طراحی و ساخت مسير و ايستگاه ها رخ دهد و هم در حيطه مصالحی كه استفاده می شود.

در صورت رخ دادن چنين اتفاق مهمی، سازمان ها و شركت های قطار شهری ساير كلانشهرهای كشور نيز متاثر از آنچه در تهران دنبال می شود، سراغ تغييرات جديد خواهند رفت و قطعاً اين امر در مواردی همچون روش های اجرا، نوع مصالح و زمان اجرای طرح ها، تاثيرات خود را به مرور زمان نشان خواهد داد.

مهندس درستی در بخش پايانی صحبت های خود، ضمن تاكيد مجدد بر لزوم بازنگری در حوزه مهندسی صنعت طراحی و ساخت خطوط جديد كه در وهله نخست تغيير نگرش ها و ايده های مشاوران مربوطه را طلب مي كند، استفاده حداكثری از ظرفيت دانشگاه ها و جامعه علمی كشور برای حل مسائل كليدی صنعت مترو و باز شدن بيشتر پای دانشگاهيان به موضوعات اين حوزه را خواستار شد.

گفتنی است در نشست اخير ازسلسله سمينارهای علمی – كاربردی شركت مترو تهران، مباحثی از قبيل آشنايی با مبانی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) كه موضوعی بسيار مهم در زمينه پروژه های عمرانی پايتخت به حساب آمده و شهردار تهران نيز بر آن تاكيد فراوان دارد، توسط دكتر صادق طريق ازلی و همچنين موضوع علمی تبديل سازه های موقت ساخت ايستگاه های مترو به سازه های دائم توسط دكتر محمدرضا صدقيانی مطرح و در ادامه با فرآيند پرسش و پاسخ حاضران در نشست همراه شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط