تامين بخشی از هزينه های قرارداد توليد ۱۱۳ دستگاه واگن ملی مترو
با تامين بخش قابل توجهی از اعتبارات قرارداد توليد ۱۱۳ دستگاه واگن ملی مترو، فرآيند جبران قسمتی از كاستيهای ناوگان حمل و نقل ريلی پايتخت با تكيه بر توليدات داخلی نيز فعال خواهد شد تا به موازات اقدامات صورت گرفته برای تامين ۶۳۰ دستگاه واگن مترو از محل فاينانس خارجی، حركتی همه جانبه و گسترده در اين زمينه صورت پذيرد.
به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بينالملل شركت راهآهن شهری تهران وحومه (مترو) مهندس "محسن هرمزی" مديرعامل شركت مترو تهران با اعلام تامين بخشی ازهزينههای قرارداد توليد ۱۱۳ دستگاه واگن مترو (پروژه توليد انبوه قطار ملي مترو) گفت: برای جبران كمبودهای ناوگان حمل و نقل ريلی پايتخت، چند برنامه را به طور همزمان پيش می بريم كه اميدواريم نتايج اوليه آن در سال آينده به منصه ظهور برسد.
مهندس هرمزی در ادامه به تعيين تكليف خطوط ۸ و ۱۱ شبكه مترو تهران كه از جمله خطوط جديد راهآهن شهری پايتخت به حساب می آيند، اشاره كرد و افزود: در سفری كه به اتفاق شهردار محترم تهران به چين داشتيم، در مورد امضاء تفاهمنامه برای احداث خطوط ۸ و ۱۱ مترو نيز مذاكراتی با طرفهای خارجی صورت گرفت و اميدواريم از محل خط اعتباری جديدی كه رييس جمهور محترم قول آن را داده اند، بتوانيم هر چه سريعتر عمليات اجرايی اين خطوط را نيز آغاز كنيم.
مديرعامل شركت مترو تهران، آزادسازی بخش ديگری از اوراق مشاركت سال ۱۴۰۱ برای توسعه شبكه مترو را يادآور شد و تاكيد كرد اولويت اصلی دست اندركاران امر در مديريت شهری پايتخت، تكميل ايستگاههای باقیمانده خطوط ۶ و ۷ و رفع نواقص موجود می باشد.
وی در پايان گفت: باتوجه به سرعت گرفتن روند افتتاح ايستگاههای جديد و اقبال بيشتر مردم به استفاده از مترو، مديريت شهری تلاش خواهد كرد به موازات توسعه شبكه راهآهن ريلی زيرزميني، موضوع تامين ناوگان را نيز باقوت و جديت دنبال كند تا بهرهوری اقدامات عمرانی و افزايش ايستگاهها به حداكثر ميزان ممكن برسد و كمبود واگن و قطار، افتتاحيههای پيش رو را تحتالشعاع قرار ندهد.
نظرات