1403/03/12-13:28

احداث پل روگذر گره ترافیکی میدان توحید را باز می‌کند

احداث پل روگذر گره ترافیکی میدان توحید را باز می‌کند

ترافیک معروف میدان توحید که برای همه شهروندان تهرانی و حتی مسافران آشناست با اجرا و احداث طرح روگذر در آینده از این منطقه مرکزی پر تردد پایتخت رخت بر می‌بندد و این گره ترافیکی باز می‌شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از ایرنا، محله توحید به عنوان یکی از محلات پرتراکم و شلوغ شهر تهران به دلیل اینکه حلقه مواصلاتی مناطق تجاری، اداری و درمانی از یک سو و از سوی دیگر اتصال بزرگراه‌هایی چون چمران، همت و نواب است با تردد بیشمار شهروندان تهرانی و حتی مسافران روبه رو است.

در برخی از مواقع حجم ترافیک در این نقطه آنقدر سنگین است که گویا خیابان تبدیل به پارکینگ متحرک شده که خودروها در آن پشت سر هم ایستاده‌اند.

محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره احداث پل روگذر برای ساماندهی ترافیک میدان توحید خبر داد و گفت: میدان توحید به عنوان تقاطع پنج بزرگراه و معابر جمع و پخش کننده ترافیک، همچنان به صورت زمان‌دار و با استفاده از چراغ راهنمایی مدیریت می‌شود با توجه به احداث تونل توحید در سال‌های گذشته و انتقال بار ترافیکی شمالی- جنوبی هنوز زمان سفر و ایمنی تردد در این نقطه پرترافیک به حد مطلوب نرسیده است.

خیرخواه با تاکید بر اینکه آزمودن گزینه‌های متعدد اصلاح هندسی در سال‌های اخیر نتوانسته به عنوان یک راهکار پایدار و دائمی، دغدغه‌های موجود در زمینه ساماندهی ترافیکی میدان توحید را برطرف سازد، یادآور شد: گزینه پیشنهادی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران که توسط کارشناسان گروه توسعه و نگهداشت معابر این سازمان و ضمن مدل‌سازی شبکه معابر محدوده میدان مطالعه و طراحی شده ضمن کمک به تخلیه سریعتر خیابان ستارخان، ایمنی تردد را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران افزود: در شرایطی که حجم غالب ترافیک از غرب خیابان ستارخان به شمال بزرگراه شهید چمران با ترافیک شرق به غرب خیابان میرخانی به خیابان ستارخان دچار تداخل حرکتی است احداث یک دستگاه پل روگذر غرب به شمال، رویکرد گردشی مذکور را از سطح صفر تقاطع حذف کرده و ترافیک در میدان توحید را به میزان قابل ملاحظه‌ای ساماندهی خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود گالری‌ها، ایستگاه و تونل مترو، تونل توحید و شعاع خاص گردشی، از طراحی پل جهتی یادشده به عنوان فرآیندی پیچیده یاد و اضافه کرد: طرح پل روگذر میدان توحید ابلاغ شده و عملیات اجرایی پروژه وارد مرحله تجهیز کارگاه شده است.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران تاکید کرد: طراحی این پل توسط این سازمان انجام شده اما در زمینه احداث عمرانی این روگذر باید همکاران فنی و عمرانی جزییات این طرح را اعلام کنند اما آنچه که مسلم است عملیات اجرایی این پل روگذر غربی به شمالی میدان توحید بزودی اجرایی و عملیاتی می شود.

به گزارش ایرنا، طرح احداث پل روگذر غربی به شمالی میدان توحید در حالی بزودی عملیاتی و اجرایی می شود که با احداث این طرح ترافیک خیابان آزادی و همچنین ترافیک سنگین میدان توحید بشکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

بهره‌برداری از دسترسی شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی تا یک‌ماه آینده

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هم با اشاره به پیشرفت ۹۲ درصدی عملیات اجرایی زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی گفت: این پروژه عمرانی، تیرماه امسال تحویل شهروندان شود.

هادی حق‌بین با اعلام اتمام عملیات خاکبرداری زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی، از تلاش برای اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی این معبر زیرزمینی خبر داد.

وی با بیان اینکه بزرگراه ۱۲ کیلومتری شهید همدانی، حدفاصل بزرگراه آزادگان تا پل‌های کاروانسرای سنگی، فاقد دوربرگردان شرق به شرق است و شهروندان از طریق معابر محلی و پیمایش‌های اضافی، اقدام به تغییر مسیر می‌کنند، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این دوربرگردان غیرهمسطح، زمینه‌ساز کاهش ۲.۵ کیلومتری پیمایش‌های اضافی و روانسازی جریان ترافیک در بلوار اردستانی خواهد بود.

حق‌بین با اعلام پیشرفت ۹۲ درصدی عملیات اجرایی زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی، تاکید کرد: امیدواریم این پروژه راهگشای عمرانی در غرب تهران، تیرماه گشایش یابد.

زیرگذر شرق به شرق بزرگراه شهید همدانی (حدفاصل بلوار پژوهش تا بلوار اردستانی)، شامل احداث یک مسیر زیرگذر به طول ۱ کیلومتر با عرض متوسط ۷ متر، اجرای ۲ دیوار حائل، ۲ دیوار پیش ساخته بتنی و شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی است

نظرات

captcha

اخبار مرتبط