1403/03/13-12:37

آغاز مرحله سوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۹

آغاز مرحله سوم طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه ۱۹

سومین مرحله طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محور متکدیان، کارتن خواب‌ها، زباله‌گرد‌ها (کتف کولی) معتادین متجاهر و کودکان کار و خیابان در منطقه ۱۹ آغاز شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، میرمحمد مطهری موید سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی افزود: به‌منظورکاهش انواع ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی درمحلات نواحی پنجگانه طبق برنامه‌ریزی انجام شده گشت‌های ویژه اداره خدمات اجتماعی با مشاهده هرگونه علائم و نشانه‌هایی از آسیب‌های اجتماعی، بلافاصله مداخله و برای رفع آن اقدام می کنند.

وی ادامه داد: ۱۶ کودک کار و خیابان در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و مسیرهای منتهی به بهشت زهرا(س) با حضور  و جذب کودکان توسط مددکاران سازمان بهزیستی و گشت های سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ساماندهی شدند.

مطهری موید بیان کرد: از ابتدای شروع طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در این منطقه کودک کار، افراد متکدی، زباله‌گرد، معتادان متجاهر و افراد بی سرپناه جمع‌آوری و به مراکز غربالگریی منتقل شده‌اند.

این مسئول با تأکید بر اینکه رعایت حفظ اخلاق، کرامت آسیب‌دیدگان اجتماعی سرلوحه این اقدامات است خاطر نشان کرد: کنترل کلونی آسیب، نقاط بی دفاع شهری، پاتوق‌ها با جدیت در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم با جمع آوری این کلونی ها، آسیب‌های اجتماعی در منطقه ساماندهی و کاهش یابد. 

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر ضمن شناسایی که توسط اکیپ‌های گشت زیر نظر شهرداران نواحی انجام  می شودگشت حامی شهر نیز به صورت شبانه روزی تردد دارد و در صورت مشاهده افراد بی سرپناه و کارتن خواب آنها را به مراکز مربوطه انتقال می دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط