1403/03/23-09:46

پارکینگ نیایش به بزرگراه کردستان و تونل نیایش متصل می‌شود/ ظرفیت پارک ۱۲۷۸ دستگاه خودرو در ۹ طبقه

پارکینگ نیایش به بزرگراه کردستان و تونل نیایش متصل می‌شود/ ظرفیت پارک ۱۲۷۸ دستگاه خودرو در ۹ طبقه

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، از بکارگیری مدرن‌ترین روش‌های اجرایی برای احداث پارکینگ طبقاتی نیایش خبر داد و گفت: ظرفیت پارکینگ نیایش ۱۲۷۸ دستگاه خودرو است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، "مسعود حق لطفی" مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران از پروژه احداث پارکینگ طبقاتی نیایش به عنوان پروژه‌ای خاص و منحصر به فرد یاد و اضافه کرد: این پروژه که در کانون محورهای مواصلاتی منطقه ۳ تهران از جمله خیابان ولیعصر(عج)، تونل نیایش، بزرگراه‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی، بزرگراه کردستان و خیابان سئول واقع شده، با استفاده از روش بالا به پایین (Top Down) در حال احداث است؛ روشی که در حال حاضر و در نوع خود از مدرن‌ترین روش‌های روز مهندسی در دنیا به شمار می‌آید.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز روش بالا به پایین، می‌توان به کاهش ریسک آسیب‌رسانی به ساختمان‌ها و سازه‌های مجاور، عدم استفاده از سازه نگهبان و احداث چند طبقه زیر زمین به صورت همزمان با طبقات روی زمین اشاره کرد.

حق‌لطفی، احداث مسیر ورودی سواره رو از تونل نیایش به پارکینگ و خروجی سواره رو از پارکینگ به بزرگراه کردستان جنوب، علاوه بر ورودی و خروجی سواره رو از بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و ورودی و خروجی پیاده رو از پارکینگ به داخل پارک ملت را از دیگر ویژگی‌های این پروژه برشمرد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران، در ادامه با اشاره به گنجایش ۱۲۷۸ دستگاه خودرویی این پارکینگ گفت: پارکینگ طبقاتی نیایش در زمینی به مساحت ۵۶۰۰ متر مربع با زیربنای ۵۲ هزار مترمربع در ۹ طبقه در تراز زیرسطحی و ۲ طبقه تجاری در تراز رو سطحی در حال احداث است و تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است، بهره برداری از پارکینگ طبقاتی نیایش موجب افزایش سرانه پارکینگ‌های عمومی سطح شهر تهران به ویژه در منطقه ۳ خواهد شد و بخشی از مشکلات تامین محل پارک خودروهای شهروندان در این محلات به ویژه در محدوده پارک ملت و سازمان صدا و سیما (در جنب پارکینگ) پردیس سینمایی ملت (به فاصله ۲۳۰ متر از پارکینگ)، بیمارستان قلب شهید رجایی (به فاصله ۷۰۰ متر از پارکینگ)، مراکز تجاری و اداری خیابان ولیعصر (به فاصله ۷۵۰ متر از پارکینگ) و وزارت نیرو (به فاصله ۱۰۰۰ متر از پارکینگ) را برطرف خواهد کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط