1403/03/25-23:44

بازگشت يک بلوار در منطقه ۲ به عرصه فضاهای شهری پس از ۱۷ سال

بازگشت يک بلوار در منطقه ۲ به عرصه فضاهای شهری پس از ۱۷ سال

به دنبال تكميل و بهره برداری از دو ايستگاه ميدان صنعت و شهيد دادمان در خط ۷ مترو تهران، عمليات جمع آوری كارگاههای عمرانی محدوده بلوار شهيد پاک نژاد، اعم از شفت پشتيبان مسير، كانكس ها و... پيگيری و آخرين روزهای خود را سپری می كند؛ اين امر به معنای بازگشت بلوار ۱۵۰۰ متری شهيد پاك نژاد در منطقه ۲ به عرصه فضاهای شهری است تا معبری مهم و تاثيرگذار در روند حمل و نقل محدوده مذكور، كاركرد خود را بازيابد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)؛ مهندس "ياشار لطفی" مجری خط ۷ مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: بلوار شهيد پاک نژاد(از ميدان صنعت تا بلوار شهيد دادمان) به دليل قرار گرفتن در مسير پروژه ايستگاههای قطعه شمالی خط ۷ و همچنين وجود كارگاههای ساختمانی متعدد در طول اين مسير ۱۵۰۰ متری، بيش از ۱۷ سال بود كه كاركرد اصلی خود را از دست داده بود.

هر چند در طول اين مدت، بارها سعی شد تا با كوچك سازی برخی از كارگاهها، تا حد امكان از مشكلات ترافيكی ايجاد شده برای تردد وسايل نقليه شهروندان كاسته شود اما به هر حال بخش هايی از اين مسير، به دليل عدم تكميل ايستگاههای محدوده شمالی خط ۷ مترو، همواره درگير كارگاههای عمرانی بوده و عملاً مسدود شده بود.

مجری خط ۷ در ادامه گفت: در راستای تحقق هدف احيای معابر و مناطق درگير با كارگاههای عمرانی سطح شهر و بازگشت آنها به عرصه فضاهای شهری، عمليات جمع آوری كارگاه محدوده ميدان كتاب نيز تا چند هفته آينده به سرانجام رسيده و عرصه آزاد شده تحويل شهرداری منطقه ۲ خواهد شد.

مهندس لطفی در پايان صحبتهای خود ضمن عذرخواهی از شهروندانی كه با مشكلات ترافيكی محدوده بلوار شهيد پاک نژاد طی يک دهه اخير مواجه بوده اند، اظهار اميدواری كرد با بازگشايی بلوار مذكور، جريان تردد خودروها در معابر منطقه به نوبه خود سامان يافته و رفت و آمد وسايل نقليه از طريق بلوار پاک نژاد باعث تعادل بار ترافيكی در خيابانهای اطراف آن شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط