1403/05/14-14:42

تقدیر مدیر دفتر پاسداشت زبان فارسی از سازمان زیباسازی شهر تهران

تقدیر مدیر دفتر پاسداشت زبان فارسی از سازمان زیباسازی شهر تهران

مدیر دفتر پاسداشت زبان فارسی در نامه‌ای از تلاش‌های سازمان زیباسازی برای ریشه‌دارتر کردن زبان و ادبیات فارسی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، ناصر فیض مدیر دفتر پاسداشت زبان فارسی و مشاور رئیس در حوزه طنز و ادبیات فارسی در نامه‌ای از تلاش‌های سازمان زیباسازی برای ریشه‌دارتر کردن زبان و ادب فارسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ظرافت‌های زبان پر ارج فارسی تقدیر و تشکر کرد.

در قسمتی از متن این نامه آمده است:
«بی‌گمان تلاش برای ریشه‌دارتر کردن زبان و ادب فارسی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ظرافت‌های زبان پر ارج فارسی بر همگان فرض است. در این میانه، نهادهایی همچون سازمان زیباسازی که از کوشندگان عرصه عمومی‌اند، رسانه‌های پربازدید و اثرگذار زبان را در اختیار دارند. تلاش‌های شما در تقویت جلوه‌های بصری زبان فارسی در قالب قلم(فونت)، درست‌نویسی، زیبانویسی، ترویج شعر و ادبیات و معرفی شاعران و شناساندن واژگان فارسی بجا، به جای واژگان بی‌ریشه فرنگی، ستوده و ارجمند است.»

گفتنی است سازمان زیباسازی همزمان با ۲۵ اردیبهشت‌ماه روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، پویش استفاده از واژگان درست ادبیات فارسی به جای لغات انگلیسی وارد شده در زبان و ادبیات فارسی را در فضای تبلیغات شهری پایتخت اکران کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط