1403/07/15-12:20
در همایش سلامت محور منطقه ۱۳ مطرح شد؛

اصلاح سبک زندگی گامی مهم در راستای تحقق سلامت

اصلاح سبک زندگی گامی مهم در راستای تحقق سلامت

پزشکان متخصص گوارش و بیماری های کبدی در همایش سلامت محور منطقه۱۳، اصلاح سبک زندگی را تنها و مهم ترین راه درمان بیماری کبد چرب و فشار خون دانستند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، اداره سلامت منطقه ۱۳ با مشارکت انجمن مطالعات بیماری های کبدی ایران، انجمن علمی آندوسکوپی های گوارشی ایران، معاونت سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ و مرکز بهداشت شرق تهران اقدام به برگزاری همایش عمومی اصلاح سبک زندگی، کبد چرب و فشار خون با "شعار حال خوب ساختنی است" به مناسبت هفته ملی سالمند کرد.

در این همایش که با حضور ۳۰۰ نفر از شهروندان منطقه ۱۳ و مناطق همجوار در سالن آمفی تئاتر کوثر برگزار شد، اصلاح سبک زندگی به عنوان یکی از مهم ترین راه های درمان کبد چرب و فشار خون عنوان شد.

دکتر سید امیر پاشا طبائیان، دکتر محمد امانی، دکتر سید موید علویان از اساتید و پزشکان فوق تخصص گوارش و بیماری های کبدی از جمله سخنرانان این همایش بودند که کاهش وزن در کنار تغییر سبک زندگی و ورزش را به عنوان بهترین راه های درمان کبد چرب یاد کردند.

افزایش فعالیت فیزیکی، اصلاح رژیم غذایی و کاهش وزن در پروسه درمان کبد چرب از موارد با اهمیت عنوان شد و تاکید گردید، سبک زندگی نقش مهمی نیز در درمان فشار خون بالا ایفا می کند.

عملکرد کبد، بیماری کبد چرب و فشارخون، علائم، روش های پیشگیری، درمان و اصلاح سبک زندگی از دیگر مواردی بود که در این همایش مطرح شد.

در پایان نیز، پزشکان به سوالات شهروندان پاسخ دادند و در حاشیه همایش، میزهای مشاوره تغذیه، روانشناسی، چکاپ سلامت و ویزیت پزشک عمومی و... نیز فعال بود و شهروندان از خدمات آن بهره مند شدند.

همچنین، بروشور هایی با محتوای مرتبط با همایش به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات آنان در خصوص بیماری های کبدی و فشار خون توزیع شد.

همچنین، پذیرایی سلامت از شهروندان، قرعه کشی و اهدای جوایز از دیگر بخش های این همایش بزرگ بود.

علی اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ در حاشیه این همایش،سلامت سالمندان را یک الویت مهم شهرداری تهران دانست و یادآور شد: با برگزاری برنامه های مختلف، تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا با افزایش آگاهی ها و مشارکت سالمندان در فعالیتهای اجتماعی این قشر عزیز از بسیاری از بیماری ها مصون بمانند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط