1403/07/18-22:44

احیای خانه تاریخی هوشنگ مرادی کرمانی هدف بازدید مدیران شهری

احیای خانه تاریخی هوشنگ مرادی کرمانی هدف بازدید مدیران شهری

شهردار منطقه۱۲ به همراه معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران، رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران و جمعی دیگر از مدیران شهری از آغاز مرمت و احیای خانه تاریخی هوشنگ مرادی کرمانی در محله امامزاده یحیی(ع) بازدید کردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۲، خانه هوشنگ مرادی‌کرمانی در مزایده‌ای از سوی شهرداری تهران دوازدهم مهرماه سال جاری به یک احیاگر بناهای تاریخی واگذار شد تا به «خانه قصه» تبدیل شود.

این خانه قدیمی دارای سه اتاق کتابخوانی، نویسندگی و قصه؛ با مساحت کل زمین ۹۴ متر و کل فضای زیربنای آن ۷۴ متر است.

این دغدغه برای احیای بناهای تاریخی در مدیریت شهری وجود دارد که علیرغم بعضی حواشی جهت دار که به تازگی در منطقه ۱۲ ایجاد شده است بتوانیم در این خانه نویسنده نام آشنا با احداث کتابخانه، کتابفروشی و یک بوفه و اختصاص مکانی برای اسناد وجوایز ایشان، محفل گرمی برای آقای هوشنگ مرادی با علاقه مندان فراهم شود.

این خانه‌ محلی است که آقای مرادی کرمانی بیش از ۲۵ سال در آنجا زندگی کرده بود و چند سال پیش شهرداری منطقه ۱۲ آنجا را خریداری کرد تا به یکی از خانه‌های مشاهیر منطقه تبدیل کند.

کار مرمت و پاکسازی این مکان به سختی طی خواهد شد چراکه به علت بلااستفاده شدن، خانه مذکور به محلی برای سکونت معتادان تبدیل شده بود.

من غزال ترسیده‌ای هستم(۱۳۵۱)، قصه‌های مجید (۱۳۵۸)، بچه‌های قالیبافخانه(۱۳۵۹)، نخل(۱۳۶۱)، چکمه(۱۳۶۱)، خمره(۱۳۶۸)، مشت بر پوست(۱۳۷۱) و تنور از جمله آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط