1403/07/23-23:40
شهردار منطقه یک در مراسم آغاز سه پروژه شهری:

مسقف سازی کامل پایانه‌های تاکسیرانی منطقه یک تا سال آینده

مسقف سازی کامل پایانه‌های تاکسیرانی منطقه یک تا سال آینده

همه پایانه‌های تاکسیرانی در منطقه یک با هدف خدمات رسانی بهتر و استاندارد به مسافرین و رانندگان تا سال آتی، مسقف خواهند شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در مراسم آغاز ۳ پروژه شهری که با حضور مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، معاونان و مدیران اجرایی، خانواده معظم شهید جهانگیر پولادوند و جمعی از تاکسیرانان امروز، دوشنبه ۲۳ مهر ماه، برگزار شد گفت: منطقه یک دارای ۸ پایانه تاکسیرانی است که با اجرای نهضت مسقف سازی، در سال گذشته دو پایانه ارم و تابناک و امسال نیز دو پایانه شهید شیعه‌زاده و تهرانی مسقف می‌شوند و تنها یک پایانه قائم باقی می‌ماند که تا سال آتی تعیین تکلیف خواهد شد و همه پایانه‌ها به حمل و نقل استاندارد مسافرین خواهند رسید.

او افزود: عملیات مسقف سازی پایانه شهید شیعه‌زاده با ۸۳۰ متر مربع و ۴ خط و شهید تهرانی با ۱۱۰۰ مترمربع و ۸ خط تاکسیرانی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان امروز آغاز می‌شود و طراحی آن ویژه و متناسب با معماری شمیران، بافت سنتی بازار و امامزاده صالح(ع) خواهد بود.

شهردار منطقه یک سومین پروژه را احداث ساختمان اداری شهرداری منطقه یک به مساحت ۵۸۰۰ مترمربع زیربنا در ۸ طبقه عنوان کرد که با هدف جانمایی سه معاونت ترافیک، عمران و خدمات شهری و... ساخت آن آغاز می‌شود.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را ساماندهی پر ترددترین نقطه منطقه یک دانست و گفت خیابان شهرداری در حد فاصل دو میدان تجریش و قدس بیشترین حجم تردد را دارد که سعی کردیم با ساماندهی ۱۱ هزار مترمربعی پیاده روی آن و مسقف سازی پایانه‌ها فضا را بهسازی کنیم.

گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی نیز سه موضوع اصلی در حمل و نقل همگانی را تامین ناوگان مناسب، مدیریت یکپارچه استفاده از مدهای حمل و نقل پاک و توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها دانست و از منطقه یک خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود به عنوان پایلوت طرح ارتباط بین پایانه‌ها و استفاده از حمل و نقل پاک را در برنامه داشته باشد.

مالکی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی هم با اشاره به ۸۰ هزار تاکسی که بیش از نیمی از آنها فرسوده هستند گفت: بیش از نیمی از بودجه شهرداری به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است که نشان دهنده اهمیت موضوع است و نوسازی ۸۰۰۰ تاکسی در ۳ سال گذشته انجام و همچنین موضوعات برقی‌سازی خودروها، هوشمندسازی و ارتقای کیفی خدمات رسانی تاکسی‌ها در حال پیگیری است و توانسته‌ایم نوسازی خودروهای تاکسی را از انتخاب یک گزینه به ۴ خودرو افزایش دهیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط