1403/07/26-12:37
سروری در بازدید از سازمان سرمایه‌گذاری و مشاركت‌های مردمی؛

آینده شهر در گرو رشد و بالندگی حوزه سرمایه‌گذاری و مشاركت‌های مردمی است

آینده شهر در گرو رشد و بالندگی حوزه سرمایه‌گذاری و مشاركت‌های مردمی است

سروری در بازدید از سازمان سرمایه‌گذاری و مشاركت‌های مردمی شهرداری تهران ضمن استماع گزارش اقدامات و فعالیت‌های ارائه شده از سوی مدیران این سازمان، بر لزوم رشد و بالندگی حوزه سرمایه‌گذاری و مشاركت‌های مردمی تأكید كرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و مشاركت‌های مردمی، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران و كاركنان این سازمان و استماع گزارش عملكرد آنها، ارتقای مشاركت شهروندان و سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری را یكی از راه‌های مهم پیشرفت و توسعه شهرها دانست.

وی افزود: معتقدم كه شهرداری‌ها اگر توجه ویژه‌ای به حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشند می‌توانند موفق عمل كنند و به افق‌های تعیین شده نزدیک شوند.

سروری با بیان اینكه ما در كشور به جای فرهنگ سرمایه‌پذیری، رفتار سرمایه گریزی در پیش گرفته‌ایم، خاطرنشان كرد: به هیچ عنوان نمی‌توان با منابع و نگاه دولتی شهر را اداره كرد و توقع پیشرفت و توسعه داشت. از این رو توجه به حوزه سرمایه‌گذاری و مشاركت مردمی در توسعه و اداره شهر امری حیاتی و بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

به گفته نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، كلان‌شهرها و خصوصاً پایتخت در حوزه‌های مختلف نیازمند گشایش و مستعد برای تعریف طرح‌ها و پروژه‌های مختلف می‌باشند كه این امر جز با جذب سرمایه‌گذاران و مشاركت بخش خصوصی امكان پذیر نمی‌باشد.

سروری در ادامه بیان داشت: ما نباید با سرمایه‌گذاران از موضع بالا به پایین برخورد كنیم و با گمانه‌زنی‌های نادرست در مورد آنها، جذابیت و انگیزه ی مشاركت را در آنها كم‌رنگ نماییم.

وی با بیان اینكه: در تهران كارهای بزرگی انجام شده است ولی در عین حال كارهای بزرگ‌تری هم نیاز است كه انجام شود و این امر به جز پهن كردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران و ایجاد جذابیت در سرمایه‌گذاری و مشاركت برای آنها راه دیگری وجود ندارد.

این مدیر ارشد شهری با بیان اینكه سیستم‌های غوغاسالارانه و بروكراسی‌های دست و پاگیر اداری موجب عدم تمایل سرمایه‌گذاران به مشاركت در حوزه‌های مختلف بوده است افزود: امروز مدیریت شهری نیازمند اصلاح قوانین، تدوین روش‌های مذاكره سیستمی با سرمایه‌گذاران و همچنین نظارت تخصصی به موضوعات سرمایه‌گذاری می‌باشد كه بتوان در صورت بروز مشكل و اختلاف با سرمایه‌گذاران، آنها را رفع كند و موجب قفل شدن طرح‌ها و عدم رغبت آنها در حوزه سرمایه‌گذاری نگردد.

سروری ضمن تشكر از اقدامات انجام شده در سازمان افزود: شورای شهر آمادگی كامل دارد تا با استفاده از اختیارات قانونی سازمان را كمك كند تا شرایط ایجاد جذابیت بیشتر برای جذب سرمایه‌گذاران و همچنین رفع مشكلات موجود در این حوزه سرعت بگیرد.

در پایان این جلسه نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در بین همكاران سازمان ضمن خدا قوت و تشكر از اقدامات انجام شده با آنها گفت‌وگو كرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط