1403/11/11-11:26

نشست بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه های فعال شبکه مترو تهران

نشست بررسی آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه های فعال شبکه مترو تهران

آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه های فعال شبکه مترو تهران، در نشستی با حضور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت؛ روند احداث ایستگاههای باقی مانده، تکمیل ورودی‌ها، رفع برخی نواقص، بخش‌های توسعه ای خطوط ۶ و ۷، بهسازی ایستگاههای مصلی و شهید بهشتی و زمان بهره‌برداری از فاز نخست پایانه تختی و پایانه آزادگان از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود. همچنین توضیحاتی در خصوص اتصال شبکه مترو تهران به بعضی بیمارستانها، طرح توسعه شرقی خط ۲، رفع نواقص خط ۳ و نیز پروژه توسعه غربی خط ۴ در نشست مذکور ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)؛ با توجه به اهمیت توسعه شبکه مترو تهران و تکمیل پروژه‌های باقی مانده خطوط هفتگانه موجود، مدیریت شهری پایتخت به صورت ویژه اقدامات مربوط به این حوزه را رصد و پیگیری کرده و با تخصیص اعتبارات لازم، تلاش دارد تا در اسرع وقت طرحهای فعال را به بهره‌برداری برساند.

نشست مهندس "محسن هرمزی" معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با دست‌اندرکاران پروژه‌های شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری که در حضور مدیران عامل شرکت‌های ساخت مترو و بهره‌برداری مترو برگزار شد، در همین راستا صورت پذیرفت.

افتتاح ایستگاههای سرباز، نجات اللهی، میدان خراسان در خط ۶ و ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷، برخی ورودی‌های جدید از قبیل ورودی ایستگاههای آهنگ، چهل تن دولاب، هلال احمر، میدان امام حسین(ع) و میدان شهدا، رفع نواقص خط ۳ از جمله سیستم‌های تهویه و بعضی ورودی‌ها ،توسعه شمالی خط ۷ از ایستگاه میدان کتاب تا محدوده حصارک، توسعه جنوبی خط ۶ از ایستگاه دولت آباد تا شهرری، پروژه توسعه شرقی خط ۲ از ایستگاه فرهنگسرا تا پردیس مسافری شرق، ۲ ایستگاه باقی مانده بخش توسعه غربی خط ۴، بهسازی و افزایش ظرفیت مسافرگیری ایستگاههای مصلی و شهید بهشتی و همچنین فاز نخست پایانه‌ها و پارکینگ آزادگان در خط ۳، پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ (فاز دوم)، پایانه دولت آباد در خط ۶ و فاز نخست پایانه و پارکینگ ورزشگاه تختی در خط ۷ پروژه‌هایی هستند که در دست ساخت یا تکمیل قرار دارند. پیش بینی می‌شود اکثر قریب به اتفاق این اقدامات در سال ۱۴۰۴ به ثمر بنشیند تا شبکه مترو تهران به سطح کمی و کیفی بالاتری از بهره‌وری و بازدهی برسد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط