1404/08/18-13:23

قطار تکنولوژی حفاری شهر تهران به چرخش افتاد

قطار تکنولوژی حفاری شهر تهران به چرخش افتاد

پروژه عمرانی مجرای شهریار در تاریخ ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۴ با حضور حمید نجاری اصل، مدیرعامل شرکت خاکریزآب رسما آغاز گردید.

به گزارش شهردارآنلاین؛ این پروژه با هدف جمع آوری روان آب های سطحی و تاب آوری شهری غرب تهران و جلوگیری در بحران سیل در مناطق شهر قدس اجرا میگردد. پروژه شهریار به روش حفاری مکانیزه TBM و با استفاده از قطعات بتنی پیش ساخته(سگمنت) به طول حدود ۳۲۰۰ متر اجرا میگردد. مسیر حفاری از انتهای مجرای فتح غربی آغاز میشود و پس از تسکین در حوضچه متعادل سازی، در امتداد جاده شهریار با عبور از مجاورت مناطق کارگاهی و اراضی کشاورزی و خط راه آهن تهران- اهواز به شاخه شرقی رودخانه کرج منتهی میشود.

به کار گیری فناوری حفاری مکانیزه با قطر حفاری ۴/۲ متر به دلیل ویژگی هایی نظیر کاهش لرزش، صدا، آلودگی و نشست زمین و همچنین افزایش ایمنی، کیفیت و سرعت اجرا،  یکی از بروز ترین و مطمئن ترین روش های عمرانی در مناطق شهری محسوب میشود. همچنین وجود معارضین متعدد شهری و تداخل با تاسیسات زیرساختی از دلایل انتخاب روش زیر سطحی برای اجرای این طرح بوده است.

مجرای شهریار دارای دو بازه اصلی است بازه نخست از حوضچه تعدیل شهریار تا زیر راه آهن تهران-اهواز به طول ۱۶۵۰ متر و بازه دوم از راه آهن تهران - اهواز تا محل تخلیه گاه به طول ۱۳۶۶ متر می باشد. افتتاح پروژه مذکور باعث تکمیل و قابلیت بهره برداری سامانه M1 با طول حدودی ۱۵ کیلومتر میشود. این طرح نقش موثر در جمع آوری روان آب های ناشی از بارش ها کاهش خطر آب گرفتگی های شهری و افزایش سطح تاب آوری شهر تهران و بخشی از شهر قدس خواهد داشت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط