کسب عنوان "ایستگاه آهنگ" در چهارمین رویداد میزان معماری
علی امام گفت: تغییر نوع نگاه به شیوه معماری ایستگاههای خطوط مترو پایتخت، فرآیندی است که در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گرفته و آثار این نگرش نوین در میزان رضایتمندی شهروندان از شکل و فرم ایستگاهها هویدا شده است.
به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راهآهن شهری تهران وحومه (مترو)، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود: در دید نخست به صنعت ساخت مترو تنها به عنوان یک سامانه انبوهبر پاک و سازگار با محیط زیست و جهت رفع دغدغههای حمل و نقلی شهروندان نگاه میشود.
او افزود: اما این یک واقعیت است که حضور در این قبیل فضاهای شهری، از کیوسک ورودی گرفته تا راهروهای ارتباطی، سالن بلیت فروشی و سالن سوار و پیاده شدن مسافران، زمانی ولو اندک از اوقات مراجعان را به خود اختصاص داده و در این میان جلوههای بصری ایستگاهها که در منظر و مرئای عمومی قرار دارد، تاثیری انکارناپذیر در روحیه و محفوظات ضمیر ناخودآگاه شهروندان بر جای خواهد گذاشت.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه گفت: در سالهای اخیر در کنار اعمال ملاحظات فنی و مهندسی در روند ساخت و ساز خطوط و ایستگاهها، با تشکیل کارگروههای مختلف، سعی بر آن داشتهایم تا ضمن بهبود وضعیت آثار هنری ایستگاهها، معماری ابنیه نیز شکل چشمنوازتر و موجهتری پیدا کند.
امام در ادامه به انتخاب پروژه نازککاری ایستگاه آهنگ از خط ۷ مترو در چهارمین دوره رویداد "میزان معماری" اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این پروژه در رویداد معتبر شناسایی ابنیه و فضاهای معماری و شهرسازی با ارزش معاصر ایران، از سوی هیات داوران موفق به دریافت پلاک برنزی و گواهینامه نشان کیفیت شد که همین امر انگیزه طراحان و پیمانکاران ساخت ایستگاهها برای بهینهسازی فضاهای ایستگاهی در پروژههای پیشرو را مضاعف ساخته است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در خاتمه گفت: پیش از این ایستگاههایی از قبیل ایستگاه برج میلاد، امیرکبیر، مرزداران و شهرک آزمایش نیز به سبب نوع معماری فضاهای داخلی و نصب آثار حجمی، مورد توجه هنرمندان، معماران و مردم قرار گرفته بود و این رویه در ایستگاههایی از قبیل بوستان گفتگو و ۱۷ شهریور نیز اعمال شده است که امیدواریم طی سالهای آینده، چنین رویکردی به بلوغ و تکامل رسیده و شهروندان حظ بصری بیشتری از حضور در فضاهای زیرزمینی شبکه خطوط مترو پایتخت ببرند.
نظرات