1402/01/13-02:09
شهردار منطقه ۴ خبر داد:

بوستان های منطقه ۴ پذیرای گردشگران روز طبیعت

بوستان های منطقه ۴ پذیرای گردشگران روز طبیعت

شهردار منطقه ۴ از رسیدگی ویژه به بوستان های جنگلی و محلی منطقه در سیزدهمین روز از سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "علی اصغر کمالی زاده" در این باره گفت: در روزهای عید نوروز  به ویژه سیزدهمین روز از سال نو که به عنوان روز طبیعت نام گرفته است، بسیاری از مسافران و شهروندان، بوستان های جنگلی و محلی منطقه از جمله بوستان پلیس، یاس فاطمی، شیان و لویزان، تلو و... را برای گشت و گذار انتخاب می کنند و رسیدگی به نظافت، امنیت و آسایش شهروندان از اولویت های مدیریت شهری منطقه ۴ به شمار می رود.

او افزود: خوشبختانه امسال روزهای ملکوتی ماه رمضان با فصل بهار تقارن پیدا کرده است، از این رو مثل هرسال در  بوستان های منتخب منطقه شمیم معطر نماز جماعت ظهر و عصر به مشام شهروندان خواهد رسید و برای افطار بوستان‌ها تا پاسی از شب پذیرای میهمانان خواهند بود.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: از آنجا که  یکی از دلایل مهم  آب گرفتگی ها رها کردن سبزه ها در جوی ها و نهرها است، بازدید از قنات های موجود در بوستان های جنگلی و محلی منطقه با دریچه گذاری میله قنات های فاقد دریچه جهت جلوگیری از هرگونه آبگرفتگی و خطر احتمالی برای شهروندان اجرایی شد.

او به طرح رهاسازی ماهی های قرمز توسط شهروندان در آب نماهای بوستان ها اشاره کرد و گفت: بسیار خرسندیم که شهروندان ما را در حفظ چرخه طبیعت کمک کرده و ماهی های خود را در آب نماها آزاد خواهند کرد.

شهردار منطقه ۴ به استقرار نیروها و تانکرهای آماده به کار سازمان آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور و گشت های نگهبانی در بوستان های شاخص منطقه اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از هرگونه ناامنی و آتش سوزی های احتمالی که با آتش های رها شده گردشگران در بوستان های جنگلی منطقه ممکن است اتفاق بیفتد، با استقرار نیروها، تانکرها و کپسول های آماده به کار سازمان آتش نشانی و عوامل نیروی انتظامی در بوستان ها از وقوع هرگونه حادثه پیشگیری خواهد شد.

کمالی زاده در پایان خاطرنشان کرد: در این روز به منظور داشتن شهری سلامت و آراسته، نسبت به توزیع کیسه های زباله بین شهروندان و استقرار تانکرهای آب غیرآشامیدنی جهت شستشو و خاموش کردن آتش ها و جمع آوری پسماندهای تر اقدام خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط