بهرهبرداری از ۴۲ كيلومتر مسير شبكه مترو در ۲۷ ماه
با بهرهبرداری از ۱۹ كيلومتر مسير ريلی بين ايستگاههای فرودگاه امام خمينی(ره) تا شهر پرند و همچنين ايستگاه مترو اين شهر، آمار عملكرد شركت مترو تهران در دوره كنونی مديريت شهری به بهره برداری از ۱۵ ايستگاه، ۱۳ ورودی، يک پايانه مترويی و ۴۲ كيلومتر مسير ريلی(تونلی و روزمينی) ارتقاء میيابد.
به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بينالملل شركت راهآهن شهري تهران و حومه(مترو)؛ مهندس "محسن هرمزی" معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران با اعلام مطلب فوق افزود: افتتاح ايستگاه مترو پرند و مسير ريلی حدفاصل فرودگاه امام خمينی(ره) تا شهر جديد پرند، در واقع بخش نهايی از پروژه ۵۰ كيلومتری امتداد خط يک مترو تا پرند است. بخشی از اين پروژه، حدفاصل ايستگاه شاهد تا محدوده شهر آفتاب (به طول ۴ كيلومتر) در ابتدای سال ۹۵ و بخش دوم حدفاصل ايستگاه شهرآفتاب تا فرودگاه امام خمينی(ره) (به طول ۲۶ كيلومتر) در مردادماه سال ۹۶ مورد بهرهبرداری قرار گرفت و حالا بخش آخر پروژه، در اختيار مردم قرار خواهدگرفت.
مهندس هرمزی در ادامه به نقش موثر حمايت دولت در سرعت گرفتن اين پروژه از سال گذشته تاكنون اشاره كرد و افزود: پس از انجام موفقيتآميز تست سرد اين خط كه تيرماه سال گذشته صورتگرفت، مسئولان و دستاندركاران امر، پيگيريهای بيشتر جهت تامين منابع ملی لازم برای تكميل پروژه را در اولويت قرار دادند؛ ضمن اينكه بازديد رييس جمهور از اين پروژه در آذرماه ۱۴۰۱ مزيد بر علت شد تا حمايتهای دولت از خط مترو پرند، رنگ و لعاب ديگری به خود بگيرد و زمينه تكميل و آمادهسازي آن، بيش از هر زمان ديگری فراهم شود.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداری تهران در پايان صحبتهای خود گفت: در اين دوره مديريت شهری، اقدامات متعدد و حجيمي برای تكميل پروژه خط مترو پرند صورت پذيرفت كه از آن جمله میتوان به اجرای خط انتقال برق و ۸۰ كيلومتر كابل برقرسانی، اجرای ريل سوم، ايجاد ديوارهای بتنی و فنسهای پيرامونی مسير، تهيه و تعبيه تاسيسات ناويژه، محوطهسازی پيرامونی، احداث ساختمان HSV، تامين ۴ رشته پله برقی، يک دستگاه آسانسور، سيستم گيتهای مسافری و در مجموع تكميل عمليات ساختمانی و تجهيزاتی طرح اشاره كرد؛ در واقع عمليات تجهيزاتی كلاً در اين دوره صورت پذيرفت و معادل ۱۵۰۰ ميليارد تومان در قالب تامين اعتبارات نقد و غيرنقد به پروژه تزريق شد.
نظرات