1403/05/19-17:18

پارک آموزش ترافیک در شمال تهران احداث می شود

پارک آموزش ترافیک در شمال تهران احداث می شود

عملیات احداث پروژه پارک آموزش ترافیک به منظور آموزش مفاهیم پایه ای ترافیک به کودکان و نوجوانان، در محل اردوگاه شهید باهنر در شمال تهران آغاز شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سیدفرید مرتضوی سرپرست معاونت حمل ‌و نقل و ترافیک این منطقه اظهار داشت: آموزش مستقیم رفتار ترافیکی به کودکان و نوجوانان در محیط واقعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و پس از احداث پارک آموزش ترافیک در منطقه کودکان می توانند در قالب تفریح و بازی، آموزش های لازم را در باب موضوعات ترافیکی دریافت کنند.

وی گفت: پروژه اجرای این طرح به همت معاونت حمل ونقل و ترافیک و همکاری آموزش و پرورش طی مراحل اداری و انعقاد قرارداد فی مابین، در اردوگاه بین المللی شهید باهنر در ناحیه ۴، جانمایی و فاز اول آن با اجرای عملیات محوطه سازی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی و... آغاز شده است.

معاون ترافیک منطقه یک اعلام کرد: دسترسی به این پارک آموزش ترافیک از بزرگراه های شهید صیاد شیرازی، امام علی(ع)، ارتش، خیابان های شهید موحد دانش، شهید باهنر، فیضیه، اردوگاه شهید باهنر و از غرب بزرگراه شهید مدرس میدان تجریش، خیابان باهنر، خیابان فیضیه اردوگاه شهید باهنر امکان پذیر است و همین مزیت می تواند این پارک را محلی برای حضور دانش آموزان از سایر مناطق قرار دهد.

مرتضوی در تشریح مشخصات این پارک گفت: مساحت تقریبی این پارک آموزش ترافیک ۱۵۰۰ مترمربع است و پس از اجرای عملیات زیر سازی و مناسب سازی و آسفالت در این مجموعه، نسبت به نصب انواع تابلو ها و تجهیزات ترافیکی، مسیر دوچرخه، تقاطع زمان دار، مسیر یکطرفه، سه راه، چهارراه و مسیر دوطرفه، ایستگاه حمل و نقل عمومی و المان‌ها و تجهیزات ترافیکی رایج، اقدام می شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط