افزایش حداقل ۱۴ درصدی جذب مسافر با بهرهبرداری از پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران
عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، از جبهههای کاری مختلف پیگیری شده و پیش بینی میشود که در صورت تحقق جریان نقدینگی مورد نیاز، سال ۱۴۰۴ مرحله حفاری آن به پایان برسد.
به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس "محمد یاشار لطفی" مجری خط ۷ با اعلام مطلب فوق گفت: پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، مسیری به طول تقریبی ۴۲۰۰ متر و شامل ۲ ایستگاه است که یکی از ایستگاهها در تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با خیابان سیمون بولیوار و ایستگاه دوم در میدان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طراحی و در حال تجهیز کارگاه می باشد؛ همچنین پارکینگ شبانه خط ۷ نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و به صورت زیرزمینی طراحی شده است.
آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه حکایت از آن دارد که حدود ۳۵۰ متر از مرحله حفاری و تحکیم تونل توسعه شمال غربی خط ۷ در محدوده میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام(ره) صورت پذیرفته و بخشی از این مسیر نیز در حال اجرای پوشش نهایی بتن است. همچنین رمپ دوم دسترسی به تونل اصلی در حال احداث بوده و بیش از ۲۰۰ متر از تونل ارتباطی خط ۷ به خط ۱۰ نیز جهت بهره برداری هرچه سریعتر از خط ۱۰ در محدوده میدان کتاب، با مساعدت شهرداری منطقه ۲ حفاری گردیده است.
گفتنی است با بهرهبرداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران، نه تنها دسترسی شهروندان پایتخت به اماکنی از قبیل شهرک نفت، محدوده موسوم به چهار دیواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان تسهیل خواهد شد، بلکه ارتباط بین مناطق ۲ و ۵ از طریق خط راه آهن ریلی زیرزمینی هم شکل میگیرد. کاهش ترافیک معابر شریانی بزرگراههای آبشناسان، ستاری و یادگار امام(ره) از دیگر تاثیرات ترافیکی این پروژه توسعه ای شبکه مترو تهران است.
پیش بینی میشود با افتتاح و بهرهبرداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، حداقل افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در این خط رخ داده و در زمان اوج ترافیک، حدود ٩ هزار نفر به جمع مسافران مترو افزوده شود.
نظرات